ZA GRANICĄ
CZYM JEST ETYKIETA?
Etykieta to wskazówki, które pomagają zachowywać się adekwatnie do danej sytuacji, żeby wszyscy jej uczestnicy czuli się komfortowo. Podstawą etykiety są rozwaga, uważność, życzliwość oraz szacunek.
Za każdym razem, gdy spotykają się dwie osoby, a ich zachowanie wpływa na siebie nawzajem mamy do czynienia z etykietą.
Nie jest to jakiś sztywny kodeks obyczajowy; po prostu życie ludzi styka się ze sobą.
Dlaczego Program Decoding Etiquette?
Dziś mamy do czynienia ze stale zmieniającymi się warunkami funkcjonowania społecznego i biznesowego, dlatego etykieta też ewoluuje. To, jak się zachowujemy i jak traktujemy innych, jest dzisiaj ważniejsze niż kiedykolwiek. Warunkiem sukcesu w budowaniu pozytywnego wizerunku i trwałych relacji z otoczeniem oraz skutecznego zarządzania nimi jest nowoczesne spojrzenie na etykietę.
Dawniej wiedza na temat odpowiedniego zachowania była przekazywana w rodzinach z pokolenia na pokolenie, obecnie króluje nieformalność i często brakuje nam wzorców oraz autorytetów. Szkoła nie uczy postępowania w różnych sytuacjach napotykanych w życiu.
Z naszego programu dowiesz się, jak prawidłowo odczytać każdą sytuację oraz odpowiednio dobrać sposób zachowania, aby okazać szacunek sobie i innym oraz czuć się pewnie i komfortowo w każdej sytuacji.
Podczas warsztatu wyposażymy Cię w niezbędne umiejętności, które pozwolą Ci w łatwy sposób nawiązywać kontakty np. podczas networkingu, zrobić dobre pierwsze wrażenie idąc na spotkanie lub rozmowę rekrutacyjną, efektywnie komunikować się w mailach i mediach społecznościowych oraz mieć więcej pewności siebie w miejscu pracy.
Dowiesz się, w jaki sposób wypracować zaufanie i dobre relacje z klientami, współpracownikami, dostawcami i szefami oraz, jak poprawić swoje umiejętności miękkie, które pozwolą Ci być bardziej produktywnym. Będzie to okazja do poznania sposobów radzenia sobie ze stresem i zdenerwowaniem w różnych okolicznościach biznesowych.
Tematy warsztatu obejmują m.in.:
- Spotkania biznesowe,
- Powitanie, ubiór, przedstawienie siebie i innych oraz pierwsze wrażenie,
- Mowa ciała,
- Elementy protokołu biznesowego/dyplomatycznego,
- Interakcje – elementy small talk i networkingu,
- Zachowanie w różnych sytuacjach biznesowych,
- Elementy netykiety,
- Relacje w miejscu pracy,
- Rozmowy rekrutacyjne.
- Czas trwania: 3-8 godz. w zależności od ustalonego zakresu.
Etykiety może się każdy nauczyć i ją stosować, na każdym etapie życia,
i jest to wybór dostępny dla każdego z nas.
Emily Post
Na naszym szkoleniu nauczysz się jak z gracją jeść różne rodzaje dań i pić napoje, jak wybrać miejsce spotkania, menu, kto pierwszy zamawia, kto płaci rachunek.
Niezależnie od tego, czy jesz szybki lunch z kolegami, czy chcesz zaimponować klientowi podczas uroczystej kolacji, pomożemy Ci wywrzeć dobre wrażenie. Dzięki naszemu szkoleniu możesz poczuć się pewnie przy każdym stole. Teraz cała Twoja uwaga będzie mogła skupić się na rozmówcach bez poczucia skrępowania, czy zawstydzenia.
Tematy warsztatu obejmują m.in.:
- Zaproszenia i R.S.V.P.,
- Definiowanie „kodów ubioru”,
- Style jedzenia,
- Sztućce, kieliszki, serwetka,
- Usadzenie, zajęcie miejsca i wskazówki dotyczące zachowania przy stole podczas formalnych i nieformalnych spotkań,
- Zachowanie podczas koktajlu, przyjęcia w formie bufetu, czy imprezy biurowej,
- Zasady dotyczące sposobu jedzenia różnych typów dań,
- Dos i Don’ts podczas posiłku,
- Zasady dot. przyjmowania gości ‒ obowiązki, zarządzanie spotkaniem, nakrywanie do stołu, serwowanie,
- Zasada prowadzenia konwersacji przy stole – rozmowy z sąsiadem.
- Czas trwania: 2-5 godz. w zależności od ustalonego zakresu.
Etykieta to społeczne oczekiwania, jakie mamy wobec siebie i innych.
Nowoczesne komunikatory, e-maile oraz media społecznościowe skracają dystans i czas komunikacji, ale też mogą generować kłopotliwe sytuacje. Na tym warsztacie omawiamy kluczowe zasady, jak porozumiewać się on-line, tak by okazać szacunek odbiorcom i zostać dobrze zrozumianym, ale też, jak w mądry sposób korzystać z urządzeń elektronicznych podczas formalnych spotkań.
Tematy warsztatu obejmują m.in.:
- Formy komunikacji, ich dopuszczalna nieformalność,
- Telefon komórkowy,
- Spotkania on-line,
- Media społecznościowe: zamieszczane treści, komentarze, konwersacje.
- Czas trwania: 2 godz.
Człowieka tworzą maniery i charakter.
Cyceron
W formalnych sytuacjach nie wszyscy czują się na tyle swobodnie, by otworzyć się na rozmowę i skutecznie nawiązywać nowe kontakty. Wyzwaniem dla wielu z nas może być perspektywa przerwy na konferencji, czy koktajlu u klienta, kiedy powinniśmy rozpocząć networking z nieznajomymi.
Zamiast się stresować, trzeba zrozumieć mechanizmy tzw. rozmowy o niczym, i odpowiednio się do niej przygotować, a tym samym poczuć pewność siebie podczas poznawania nowych ludzi i skutecznie nawiązywać nowe relacje biznesowe pozostawiając dobre wrażenie po każdej interakcji.
Tematy warsztatu obejmują m.in.:
- Sztuka small talk i jej znaczenie,
- Tematy do rozmowy,
- Jak rozpocząć i zakończyć rozmowę,
- Sposoby na obniżenie stresu związanego z nawiązaniem interakcji,
- Niedopowiedziane – czyli mowa ciała.
- Czas trwania: 3 godz.
Kto nie umie zachować się jak człowiek, nie będzie traktowany jak człowiek.
Justyna
Stale obserwowani przez „followersów” influencerzy chcą zachować swoją indywidualność, a jednocześnie czują presję wynikającą z tego, że stanowią wzór postępowania dla wielu ludzi. Będąc obserwowanym przez odbiorców swoich treści, mając świadomość ciągłej ekspozycji na ocenę internetowych „hejterów” i funkcjonując w świetle fleszy nie mogą pozwolić sobie na faux pas. Zwłaszcza, że pojawienie się negatywnej informacji w Internecie to kwestia sekund.
Nasz kurs obejmuje niezbędne umiejętności miękkie z zakresu etykiety, które pozwolą influencerom zawsze czuć się pewnie i komfortowo bez względu na to, czy uczestniczą w spotkaniach i wydarzeniach rzeczywistych, czy działają wirtualnie. Dedykowany jest tym osobom, które chcą skutecznie rozwijać się w biznesie, zadbać o swój wizerunek, wyróżnić się spośród twórców i poszerzać zasięgi.
Podczas kursu udowodnimy, jak ważna jest umiejętność nawiązywania relacji biznesowych i ich utrzymania. Pokażemy także, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie, jak rozmawiać na tematy finansowe, jak prowadzić korespondencję i rozmowy telefoniczne oraz jak skutecznie komunikować się z odbiorcami, klientami, potencjalnymi partnerami oraz z mediami budując jednocześnie własną markę osobistą. Będzie to również okazja do poznania sposobu radzenia sobie ze stresem i zdenerwowaniem w różnych okolicznościach biznesowych: czy to na przyjęciu w Paryżu, czy na konferencji w Krakowie.
- Czas trwania: 5-8 godz. w zależności od ustalonego zakresu.
Etykieta w istocie polega na dobrym traktowaniu wszystkich,
których spotykamy na swojej drodze.
Wyjazd do szkoły z internatem jest stresującym wydarzeniem nie tylko dla ucznia, ale i dla opiekunów. Do szkół z internatem uczęszczają uczniowie z różnych środowisk kulturowych, zatem dobrze, żeby wiedzieli, jak odnaleźć się w różnych sytuacjach, jak unikać nieporozumień i dyplomatycznie oraz z szacunkiem je wyjaśnić, jak rozwiązywać problemy czy zintegrować się i zrozumieć rówieśników.
Niezbędna jest umiejętność swobodnego poruszania się w różnych środowiskach kulturowych i kontekstach społecznych. Życie w internacie wsparte znajomością zasad etykiety jest łatwiejsze i pozwala rozwinąć podstawowe umiejętności życiowe, które przygotowują uczniów do osiągnięcia sukcesu w szkole i poza nią.
Tematy warsztatu obejmują m.in.:
- Poznanie kultury państwa – gospodarza,
- Różnice kulturowe,
- Jak się zaprezentować dołączając do grupy,
- Mowa ciała,
- Wspólne spożywanie posiłków,
- Jak być dobrym współlokatorem,
- Kultura życia w boarding house.
- Czas trwania: 2 x 2,5 godz.
Nauka nie ma żadnej ojczyzny, gdyż wiedza ludzka obejmuje cały świat.
Ludwik Pasteur
Zapisz się
DO NEWSLETTERA
CZYTELNIA
Kto pierwszy ten lepszy? Szał świątecznych zakupów sprawia, że zapominamy o drugim człowieku.
Centra handlowe w okresie świątecznym przeżywają już tradycyjnie oblężenie. Kumulacja atrakcyjnych sklepów w jednym miejscu rozbudza do czerwoności emocje konsumentów. Każdy chce złapać jak najlepsze okazje i promocje na artykuły spożywcze. Trwa też polowanie na prezenty. Wyjście po zakupy w grudniu przybiera formę współzawodnictwa przez co w sklepach niesłusznie doświadczamy agresji i nieuprzejmości. Tymczasem, obok […]
Spotkanie przy herbatce
Ceremonia picia herbaty tzw. teatime, kojarzy nam się z tradycją brytyjską.W żadnym innym kraju europejskim nie urosła do rangi rytuału, jak w Wielkiej Brytanii. Anglicy uwielbiają pić herbatę od samego rana, a 35% z nich pije przynajmniej 3 filiżanki dziennie tego napoju (wg ankiety Product of the Year 2023). W ostatnim czasie byłam zaproszona na […]
R.S.V.P. ‒ proszę odpowiedzieć
Zastanawiam się, czy ludzie znają jeszcze ten skrót? Rozpoznajemy wiele obcojęzycznych akronimów np. FYI, OMG czy ASAP. Tymczasem ten o wiele ważniejszy skrót nie utrwalił się w świadomości Polaków. Jego znaczenie podałam w tytule. Chodzi oczywiście o odpowiadanie na zaproszenia. R.S.V.P. pojawia się zazwyczaj na końcu zaproszenia (zarówno papierowego, jak i elektronicznego) przed datą, do […]
Praca w biznesie – 5 rzeczy o których musisz pamiętać.
Długotrwały sukces w świecie biznesu bardzo często zależy nie tylko od umiejętności ‘twardych’ i przedsiębiorczości, ale także od umiejętności miękkich, w tym właściwego zachowania. Dlatego by odnieść sukces warto rozważyć poniższe wskazówki. 1. Zachowaj przyjazne nastawienie Postaw na empatię, szacunek, życzliwość i profesjonalizm. W biznesie nie ma miejsca na agresję słowną, czy psychiczną. Takie zachowanie […]
Odpowiednie zachowanie w restauracji ‒ 5 moich rad
🍽 Zachowanie przy stole może wpływać na nasze relacje społeczne oraz sukces zawodowy. Ma ono przede wszystkim wpływ na postrzeganie nas przez inne osoby. Postępowanie przy stole to nie tylko kwestia elementarnej kultury osobistej, ale również kluczowy sposób wyrażania szacunku i dbania o relacje z innymi. W sytuacji spożywania posiłku często podejmowane są ważne decyzje […]
Witanie się w pracy – czy wiesz, że możesz popełniać ten błąd?
Okazuje się, że współcześnie pracownicy wchodząc do swojego miejsca pracy czy biura nie witają się z obecnymi tam osobami, nie mówią nawet krótkiego „Dzień dobry” czy ‘Cześć”. Dlaczego gest witania się jest wg mnie tak istotny? Każdego dnia spotykamy się z różnymi ludźmi – od współpracowników po gości czy potencjalnych klientów. Dlatego warto zadbać o […]
„Jak Cię widzą tak Cię piszą”
Dobre zdjęcie na LinkedIn przyciąga uwagę innych osób i jest naszą wizytówką. Powinno być aktualne tzn. odzwierciedlać nasz obecny wygląd, a zarazem naszą osobowość. Dotyczy to także szeroko rozumianej fotografii biznesowej. Udane zdjęcie to nie tylko praca dla fotografa – trzeba mu pomóc m.in. poprzez odpowiedni wygląd, w tym ubiór. O ile zazwyczaj kobiety są […]
Czy w pracy powinniśmy rozmawiać przez telefon zamiast pisać e-maile?
W dzisiejszym świecie wszystko musi być na piśmie. Digitalizacja, a do tego pandemia sprawiły, że pokolenie młodych pracowników preferuje komunikację pisemną, unika prowadzenia rozmów w realu czy telefonicznych. Patrząc na osoby pochylone nad 💻, czy 📱 , myślę, że nie zawsze uda im się skutecznie i szybko porozumieć‒nie da się przecież za pomocą liter oddać […]
Kontrowersje wokół wielkanocnego stołu
Na temat zachowania przy stole mogłabym napisać cały rozdział w książce, lub opowiadać godzinami podczas szkolenia, ale ponieważ spieszę się żeby zdążyć z zakupami (na stole są tylko dekoracje) to w tym wpisie będzie krótko. Odświętny stół wielkanocny jest niecodzienny, ma bogate menu, ale przede wszystkim jest miejscem spotkań z najbliższymi. Tradycyjnie nasze stoły w […]
Witam
Witam, witam i o zdrowie pytam. Witajcie na moim blogu. 😆 🤔 Czy wiecie że, tradycyjnie słowo „witam” było używane jedynie, gdy przyjmowało się gości u siebie w domu? Witając gospodarz niejako automatycznie zajmował pozycję nadrzędną nad „witanym”. Witam używa się w mowie potocznej. W ostatnich latach słowo to zaczęło być powszechnie stosowane w zupełnie […]
Krawat
Krawat to dekoracyjny element męskiego stroju formalnego, który dziś w wielu szafach spoczywa na półce czekając być może na lepsze czasy😊. Żeby dowiedzieć się czy krawat jest w modzie czy nie, zagłębiłam się w lekturę Internetu, porozmawiałam, poobserwowałam zdjęcia na LI czy obrazki w TV. Garnitur z krawatem to strój formalny w biznesie zarezerwowany na […]
Wdzięczność pielęgnuje relacje
W biznesie rzadko mówi się o emocjach, jeszcze rzadziej się je okazuje. Święta to jednak czas refleksji, kiedy podsumowujemy miniony rok, myśląc o podjętych współpracach, swoich klientach czy partnerach biznesowych oraz o ludziach, których spotkało się na swojej drodze. Bez tych osób, nasza działalność nie miałaby sensu, nie byłaby możliwa. W grudniu mamy szczególną okazję, […]
Sztuka dawania i otrzymywania prezentów – jak robić to dobrze?
Dawanie prezentów to wyzwanie. Prezent jest wyrazem troski o drugą osobę. Wynika z pragnienia obdarowania innej osoby poczuciem szczęścia, uznania, a także przypomnienia obdarowanej osobie, że darczyńcy zależy. To ważny rytuał społeczny, który wymaga przezorności, zwłaszcza w okresie świątecznym. Prezent może być duży lub mały, zakupiony lub ręcznie robiony. Nie chodzi jednak o sam prezent […]
Ukończyłam kurs „European Dining Seminar” w Institut Villa Pierrefeu SAw Glion w Szwajcarii
Od kursu „European Dining Seminar”, w którym uczestniczyłam, minął już rok. Jestem pierwszą osobą z Polski, która uczyła się w Institut Villa Pierrefeu SA w Glion w Szwajcarii. IVP to finishing school, która uczy etykiety i protokołu dyplomatycznego. Chociaż, jak mówi jej założycielka w wywiadzie dla The Economist, to już nie jest finishing school, ale […]
Etykieta na pokładzie samolotu – kilka wskazówek dla przyjemnej podróży
Dobre maniery warto zachować w każdej sferze życia – także w stratosferze. Sama podróżuję w ten sposób a lot to dla mnie świetna okazja do obserwowania i analizowania zachowania pasażerów. Co zrobić żeby wspólne przebywanie na pokładzie samolotu upłynęło nam w sposób przyjemny i bezproblemowy. Warto poznać kilka wskazówek: Dryfując w przestrzeni powietrznej warto pomyśleć […]
Świąteczne spotkanie w pracy – warto znać kilka zasad
Atmosfera panująca na firmowym spotkaniu świątecznym wyróżnia się na tle innych spotkań „poluzowaniem zasad formalnych” i „zacieśnieniem relacji międzyludzkich”. W czasie świątecznym ludzie są bardziej skłonni by okazywać uczucia, a w obszarze emocji mogą pozwolić sobie na więcej swobody niż w zwykłych sytuacjach biznesowych. Zdeformalizowane sytuacje oraz relacje biurowe mogą wprowadzić w zakłopotanie i być […]
Czy budowanie marki osobistej jest konieczne by osiągnąć sukces?
Personal branding to ważne narzędzie, które może w prosty sposób pomóc budować więzi z potencjalnymi klientami i łatwiej nawiązywać nowe relacje biznesowe. Personal brand, czyli marka osobista, przynosi nie tylko biznesowe, ale także psychologiczne i społeczne korzyści. W dobie rywalizacji o klienta i ultraszybkiej komunikacji w Internecie, spójne działania w obszarze personal branding i zdobyte […]
AUTORKA PROGRAMU DECODING ETIQUETTE
Hanna Dymek-Jara – ekspertka z 30 letnim doświadczeniem w PR
i komunikacji dla międzynarodowych marek i firm.
Zawsze stawia na najwyższą jakość pracy, dbałość o szczegóły
oraz długotrwałe relacje.
Uważna obserwatorka i uczestniczka
zmieniającego się na przestrzeni lat życia biznesowego i społecznego.
Pasjonatka tradycji celebrowania posiłków, kolekcjonerka zastawy stołowej
oraz miłośniczka dobrego jedzenia.
Opracowała autorski program Decoding Etiquette, aby wnieść świeże
spojrzenie na znaczenie zachowania we współczesnym świecie.
Opowiada o niebagatelnym znaczeniu adekwatnego zachowania
dla osiągnięcia sukcesu w każdym aspekcie życia.
Podstaw etykiety nauczyły ją babcia i mama. W dorosłym życiu zdobyła
praktyczne umiejętności w tym zakresie będąc aktywną businesswoman,
podróżując, ucząc się i pracując za granicą z klientami z różnych kultur
i obszarów biznesu oraz uczestnicząc w formalnych przyjęciach.
Seminar w Institut Villa Pierrefeu SA w Szwajcarii, kursy z zakresu protokołu
dyplomatycznego oraz dress code. Ciągle uaktualnia wiedzę korzystając
z własnych bogatych zbiorów książek z zakresu etykiety, biznesu, psychologii,
zachowań społecznych i najnowszych publikacji z tych obszarów.
Dobre zachowanie nic nie kosztuje, a wiele znaczy.
INNI O NAS
Zachowanie w biznesie odgrywa kluczową rolę w dzisiejszym świecie.
W dobie nieformalności i dynamicznych zmian na rynku, umiejętność odpowiedniego
zachowania i komunikacji może stanowić istotną przewagę konkurencyjną oraz być
elementem budującym trwałe i wartościowe relacje, które przyczyniają się do sukcesu
zarówno jednostek, jak i całych organizacji.
Polecam szkolenia prowadzone przez Hanię, która z pasją i w przystępny sposób przekazuje
praktyczną wiedzę w tym zakresie.
Małgorzata (Gosia) Skonieczna
Dobre zachowanie nic nie kosztuje a wiele znaczy – tak brzmiał tytuł prezentacji,
którą poprowadziła pani Hania podczas pierwszej edycji spotkania-eventu dla młodych liderów branży M&A w Polsce,
które miałam przyjemność zorganizować w maju 2023 roku.
Wykład okazał się przysłowiowym ‘strzałem w dziesiątkę’ i spotkał się z niesamowicie entuzjastycznym
odbiorem publiczności. Dlaczego? Z pewnością temat prezentacji był czymś niecodziennym w agendzie licznych
wydarzeń networkingowo-biznesowych.
Temat etykiety w biznesie, przedstawiony w jasny i ciekawy sposób, uświadomił (ponad setce) uczestników
jak ważny jest to aspekt w profesjonalnym (i ogólnie społecznym) otoczeniu, jak odpowiednie zachowanie i efekt
pierwszego wrażenia może przyczynić się do budowania i rozwoju relacji biznesowych, tworzenia marki osobistej,
wizerunku kojarzonego z zaufaniem, uczciwością i uważnością.
Znajomość etykiety, dobre maniery i zrozumienie zasad etykiety w formalnych sytuacjach to umiejętności
dające ogromny komfort i swobodę działania w różnych sytuacjach. Puenta prezentacji pani Hani była swego
rodzaju autorefleksją na temat tych umiejętności i z pewnością skłoniła do dalszego pogłębienia wiedzy
w poszczególnych obszarach, a przecież budowanie własnego wizerunku profesjonalisty to także budowanie
wizerunku firmy, którą się reprezentuje. Niech będzie najlepszy i służy za przykład.
Wiedza, doświadczenie i charyzma pani Hani nieocenione; dziękujemy!
Anna Pawliszewska
Niech nie zwiedzie nas myśl, że etykieta dotyczy jedynie elitarnych kręgów czy dyplomacji.
Wręcz przeciwnie! W obliczu dynamicznych zmian, w jakie wprowadził nas wirtualny świat,
umiejętność poruszania się w różnych sytuacjach nabiera jeszcze większej wartości i znaczenia.
Dzięki Hani uczestnicy szkoleń Decoding Etiquette mogą wzbogacić swoją wiedzę o tym, jak budować trwałe
i wartościowe relacje, które wpłyną na ich rozwój i satysfakcję z życia.
Byłam, widziałam, doświadczyłam – z całego serca polecam!
Justyna Walczyk
Szkolenia z nowoczesnej etykiety to złoto: pomagają ogarnąć się w wymagających sytuacjach towarzyskich,
unikać gaf i uczą jak i kiedy bardziej, a kiedy mniej wypada.
Każdemu z nas, nawet tym najbardziej ogarniętym, takie szkolenie zdecydowanie się przyda.
Dziękuję! Umiejętności na całe życie.
Ula Woźniakowska
Wyjazd do szkoły z internatem to było dla mnie ogromne przeżycie. Dla moich rodziców także.
Dopiero będąc w Wielkiej Brytanii zrozumiałam, co rodzice mieli na myśli, od najmłodszych
lat ucząc mnie odpowiedniego zachowania. Mówili mi wiele o szacunku do nauczycieli,
czy wobec kolegów i koleżanek jak również o różnicach kulturowych między społeczeństwami.
Te wskazówki okazały się bardzo pomocne. Dzięki nim nie byłam przerażona nowym miejscem
i wiedziałam, jak się zachować w różnych sytuacjach. Byłam bardziej odważna i pewna siebie,
bo wiedziałam, że sobie poradzę. Nauka odpowiedniego zachowania jaką dostałam, zaprocentowała.
Poznałam uczniów z innych krajów i kultur, potrafiłam zawrzeć dobre relacje z nimi a także wybrnąć
z trudnych sytuacji nie robiąc innym przykrości. Zaprzyjaźniłam się z wieloma osobami
i jesteśmy w kontakcie do dnia dzisiejszego.
Moja nauka zagranicą to było bezcenne doświadczenie i prawdziwa szkoła życia.
Anne-Marie Jara
Questia Jara Spółka Jawna
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
e-mail: de@questiapr.pl