Okazuje się, że współcześnie pracownicy wchodząc do swojego miejsca pracy czy biura nie witają się z obecnymi tam osobami, nie mówią nawet krótkiego “Dzień dobry” czy ‘Cześć”. Dlaczego gest witania się jest wg mnie tak istotny?

Każdego dnia spotykamy się z różnymi ludźmi – od współpracowników po gości czy potencjalnych klientów. Dlatego warto zadbać o to, aby nasze powitania były serdeczne i profesjonalne, aby pozostawić po sobie jak najlepsze wrażenie. Brak powitania i brak wymiany uprzejmości wpływa negatywnie nie tylko na to w jaki Ty sposób będziesz postrzegany/a ale przede wszystkim na relacje między pracownikami, a także na ogólną atmosferę w biurze. Skutkiem może być „ciężka atmosfera” pracy, brak wzajemnego zaufania i poczucia przynależności do jednego zespołu.

W firmie nie tylko wykonujesz swoją powinność, ale również budujesz relacje i znajomości.

Witając się z koleżankami i kolegami rano, możesz sprawić, że współpraca w Twoim zespole stanie się przyjemna i serdeczna, a zatem bardziej efektywna. Poprawia się komunikacja w zespole. Witając się z innymi, pokazujemy, że jesteśmy otwarci na kontakt i chętni do współpracy.

Zacznij od drobnych gestów. Wchodząc rano do pracy wystarczy uśmiechnąć się, miło powitać lub zamienić kilka słów z obecnymi w biurze osobami np. zapytać o samopoczucie czy o weekend. Często pierwszą osobą, którą spotykamy w biurze jest recepcjonista/tka. Uprzejmość nakazuje, by wchodząc przywitać się i w drugą stronę–niejednokrotnie osoby w recepcji zajmują się swoją pracą i nie odrywają oczu od ekranu, gdy pracownicy wchodzą do biura.

Będąc już w biurze i wchodząc do nowego pomieszczenia zawsze warto się przywitać, a nawet mijając się na korytarzu–jeżeli ktoś się z nami przywita pamiętajmy, by je odwzajemnić. Lepiej 3 x powiedzieć dzień dobry niż mieć przypiętą łatkę ignoranta. Małe gesty uprzejmości mogą przyczynić się do zbudowania pozytywnej i motywującej relacji i atmosfery pracy.

Warto więc pamiętać o „Dzień dobry”, które nie kosztuje nic, a może przynieść wiele korzyści. Ludzie wokół Ciebie poczują się docenieni. Przecież nie ma nic lepszego niż początek dnia pełen pozytywnych emocji i dobrego nastroju, prawda? Miło wyróżnić się z „oschłego” tłumu witając się i usłyszeć od kogoś „You made my day!”.

Zadbaj o wzajemną życzliwość i szacunek witając się ze współpracownikami. W końcu w pracy spędzasz aż 1/3 dnia.

Dziękuję, za przeczytanie mojego wpisu. Mam nadzieję, że zainspirował Cię do działania.

Jeżeli uważasz, że ta treść jest wartościowa podziel się nią z innymi.