Personal branding to ważne narzędzie, które może w prosty sposób pomóc budować więzi z potencjalnymi klientami i łatwiej nawiązywać nowe relacje biznesowe. Personal brand, czyli marka osobista, przynosi nie tylko biznesowe, ale także psychologiczne i społeczne korzyści.

W dobie rywalizacji o klienta i ultraszybkiej komunikacji w Internecie, spójne działania w obszarze personal branding i zdobyte w ten sposób zaufanie do produktów lub usług są niezwykle istotne. Kariera zawodowa opiera się w dużej mierze na systematycznie budowanej marce osobistej zarządzanej na poziomie wirtualnym (Gioia i inni, 2014). Konieczność przebranżowienia się i częste zmiany ścieżki kariery sprawiają, że pracownicy muszą budować wciąż nowe sieci kontaktów (Schlosser i inni, 2017). Muszą zatem umieć komunikować swoją osobistą markę w odpowiedni sposób.

Komunikacja to proces wymiany i obiegu informacji, który otwiera nowe możliwości budowania relacji biznesowych. Aby komunikacja była skuteczna, należy mieć pomysł na siebie i swoją markę, oraz spójną strategię. Zachowanie wobec ludzi w miejscach publicznych oraz treści publikowane w kanałach społecznościowych to niezwykle wrażliwe obszary zarządzania marką osobistą. Autentyczne i regularne komunikowanie jest najlepszym przyjacielem każdego biznesu. Komunikując swój publiczny wizerunek wpływasz na to, jak jesteś postrzegana/y oraz, jak postrzegana jest Twoja firma. Dołóż starań by był on odpowiedni do sprawowanej funkcji zawodowej i emanował szacunkiem dla innych a zbudujesz zaufanie do siebie i swojej organizacji. Nadszarpnięcie wizerunku marki poprzez nieprzemyślaną komunikację skutkuje poważnymi konsekwencjami biznesowymi i rynkowymi dla organizacji. Każda osoba i jej osobista marka podlegają ciągłej ocenie przez opinię publiczną – nie da się tego uniknąć poprzez rezygnację z prowadzenia social mediów i udzielania wywiadów. Nasze zachowanie oceniają nawet ludzie z najbliższego otoczenia. W podobny sposób media i portale obserwują rzeczywistość społeczną i ją relacjonują.

W Internecie odbywa się gospodarka uwagą polegająca na tym, że sukces odnosi ten, kto zdoła zdobyć i utrzymać uwagę odbiorców. W osiągnięciu tego pomoże ukierunkowanie działań, użyteczność, atrakcyjność, wartość, i rzetelność treści oraz wyróżnienie się spośród innych (Hearn, 2008). Wyróżnij się i zdobądź ich szacunek zanim zrobi to konkurencja.