Projekt: digital marketing i social media
Klient: Frito-Lay Polska
Poproszono nas o stworzenie planu działań komunikacyjnych dla aktywacji Lay’s Smile, będącej częścią kampanii digitalowej. Głównym celem akcji było zebranie jak największej liczby selfie zrobionych przez konsumentów ze specjalną paczką chipsów Lay’s i zamieszczenie ich w social mediach z hashtagiem #usmiechnijsiezlays. Każde zdjęcie opublikowane w ten sposób oznaczało 10 zł dla jednej z pięciu fundacji, które łącznie mogły otrzymać maksymalnie 500 000 zł.
Nasza strategia opierała się na zasięgowej akcji w mediach społecznościowych z udziałem pięciu gwiazd YouTube’a: Zuzi Boruckiej, JDabrowsky’ego, Cyber Mariana, Agnieszki Grzelak i Poszukiwacza. Każde z nich odwiedziło jedną organizację, gdzie nagrali filmiki z podopiecznymi fundacji (robili też zdjęcia, snapy i instastories). Następnie udostępniali ten content na swoich kanałach na YouTubie, Facebooku, Instagramie czy Snapchacie. Wybrane posty były również udostępniane na kanałach Lay’s oraz na kanałach fundacji.
Wyniki
- Prawie 9 tysięcy hashtagów #usmiechnijsiezlays
- Ponad 1,7 miliona odsłon na YouTubie
- Blisko 400 tysięcy reakcji na Facebooku, Instagramie i YouTubie
- Ponad 10 tysięcy komentarzy internautów
Linki
- Kampania w mediach społecznościowych
- Influencer marketing
- Produkcja video
- PR produktowy
- Relacje z mediami