15 wskazówek jak prowadzić skuteczny e-mail marketing

Masz wiadomość

Od razu otrzymaliśmy pozytywny feedback na serię e-maili przygotowanych prze Questia. Kampania pozwala szybko dotrzeć do partnerów biznesowych i poinformować ich o nowościach oraz nowych projektach. Klienci doceniają materiały przygotowane przez Questia”

Karolina Żelazek, manager ds. marketingu i komunikacji, Master Management Group

15 wskazówek jak prowadzić skuteczny e-mail marketing

Pomimo wszystkich zalet i korzyści płynących z obecności w mediach społecznościowych, firmy prowadzące skuteczną komunikację wiedzą, że poczta elektroniczna nadal jest najbardziej efektywnym kanałem komunikacji, zaraz po spotkaniach

twarzą w twarz.

Wskaźnik 25% otwarć może wydawać się niski, ale wciąż jest to 25 razy więcej niż średnia Facebooka, która wynosi tylko około 1%!

Stosując poniższe wskazówki na pewno poprawisz wyniki obecnych i przyszłych kampanii e-mailowych.

  1. Używaj krótkich chwytliwych tytułów – docelowo 50 znaków (to z myślą o użytkownikach smartfonów). Nie stosuj znaków takich jak # czy $ lub kapitalików w tytule, bo mail będzie wyglądał jak spam
  2. Wysyłaj wiadomość do konkretnej osoby np. Jan Kowalski, a nie do biuro@kowalski.com, a w treści zwracaj się bezpośrednio do tej osoby
  3. Zachęcaj odbiorców z listy mailowej do subskrybowania wiadomości e-mail
  4. Zapytaj użytkowników o ich podstawowy, najczęściej używany adres e-mail
  5. Zapewnij ich, że nie będziesz przekazywać danych subskrybentów osobom trzecim – zaufanie jest ważne
  6. Ustaw automatyczne podziękowanie lub e-mail na powitanie nowych subskrybentów
  7. W każdym e-mailu zamieść wyraźnie zaznaczony przycisk rezygnacji z subskrypcji
  8. Zastanów się nad potrzebami / obawami / problemami Twoich odbiorców i dostosuj content do ich potrzeb i oczekiwań
  9. Jeden e-mail. Jedna decyzja. Jedno call to action na e-mail, najlepiej w formie przycisku z wyraźnym wezwaniem do działania w trybie rozkazującym, np. „Obejrzyj tutaj”, a nie „Video”
  10. Ogranicz liczbę kolorów i rozmiarów czcionek. Im prościej, tym lepiej
  11. Określ wskaźnik KPI (Key Performance Indicator) powiązany z Twoimi celami biznesowymi i mierz w ten sposób efektywność każdej kampanii e-mailingowej
  12. Użyj testów A/B – wysyłaj dwa warianty swoich e-maili i testuj odzew i reakcje odbiorców
  13. Wysyłaj e-maile we wtorki albo czwartki między 8:00 a 12:00 (polecam 08:00)
  14. Korzystaj ze zwykłych e-maili tekstowych wszędzie tam, gdzie jest to możliwe (szczególnie w B2B). Pamiętaj – im więcej grafiki, tym mniej kliknięć
  15. Zignoruj ​​wszystkie te zasady – sprawdzaj na bieżąco swoje założenia i skuteczność działań!